Algemene voorwaarden bestelling, reservatie van opleidingen en trainingen


ALGEMENE VOORWAARDEN / BESTELLING, RESERVATIE VAN OPLEIDINGEN EN TRAININGEN

    I ALGEMEEN
    1. Deze algemene voorwaarden maken integraal deel uit van elke overeenkomst afgesloten tussen ons en onze klanten. Elke bestelling houdt vanwege de klant een onvoorwaardelijke, uitsluitende en gehele erkenning in van deze algemene voorwaarden, niettegenstaande elke tegenstrijdige bepaling in de voorwaarden van de klant, van welke aard ook. Andersluidende voorwaarden of overeenkomsten zijn slechts geldig na onze uitdrukkelijke en schriftelijke aanvaarding.
    2. Elk contract, bestelling van een opleiding of training is onderworpen aan onze schriftelijke (per email) bevestiging. De bevestiging bepaalt de wederzijdse rechten en plichten betreffende onder andere de aflevering, de modaliteiten van de opleidingen en trainingen. De bestelling en het geven van de opleidingen en trainingen is strikt beperkt tot de opleidingen en trainingen beschreven in de overeenkomst. Elke afwijking vereist een schriftelijke (per email) vastlegging. De klant aanvaardt alle kosten ten gevolge van alle gewenste wijzigingen of annulatie na afsluiten van de overeenkomst. Indien de opleiding/training doorgaat bij de klant en niet in onze leslokalen, zal de klant zorgen voor voldoende ruimte en ventilatie van de lokalen. De klant zal voor de projectie van de PowerPoint presentaties voor een witte muur of een scherm zorgen.

    3. Wij zijn niet gehouden bestellingen (van een opleiding / training) te aanvaarden, noch reeds afgesloten overeenkomsten te respecteren in geval van overmacht, maatregelen van de overheid en andere onvoorziene omstandigheden van gelijke aard, alsook alle gevolgen van dergelijke gebeurtenissen en toestanden. Het niet aanvaarden van bestellingen of niet respecteren van bestaande overeenkomsten als gevolg van de hierboven beschreven omstandigheden, geven de klant geen recht tot annulering van enige bestelling, noch op enige vorm van schadevergoeding.
    4. Behoudens andersluidende en schriftelijke overeenkomst blijven alle presentatie-documenten en hand-outs die ter beschikking werden gesteld, onze geestelijke eigendom en mogen deze niet worden gereproduceerd of aan derden kenbaar gemaakt. In het geval een overeenkomst niet afgesloten wordt, dienen voornoemde gegevens terstond worden terugbezorgd op onze eerste aanvraag.

    5. Ons opleidingscentrum is verzekerd voor schade veroorzaakt tijdens de uitvoering van een opleiding/training.

    II. PRIJZEN
    1. Onze bedragen zijn vastgesteld op basis van de gangbare prijzen tijdens het afsluiten van de overeenkomst. Wij houden evenwel uitdrukkelijk het recht ze te wijzigen, bij verhoging van de loonkosten of enig andere bepalende prijs een betekenisvolle verhoging hebben ondergaan, na afsluiting van de overeenkomst. De klant wordt hiervan op voorhand per email verwittigd en kan dan, indien gewenst, de bestelling nog annuleren. De termijn van annulatie bedraagt maximum 3 kalenderdagen te beginnen de dag na de verzending van de email. 
    2. Al onze prijzen zijn exclusief BTW en vastgesteld op basis van de af te leveren opleidingen, lesmateriaal, verzekeringen en eventuele taksen.

    III. LEVERINGEN
    1. De termijn en levering van de opleidingen/trainingen worden onder voorbehoud van alle onvoorziene omstandigheden buiten onze wil en de toestanden en gebeurtenissen zoals beschreven onder clausule I.3 van deze algemene voorwaarden. Respecteren van de data van de opleidingen en trainingen veronderstelt dat de klant al zijn betalingsverplichtingen zal nakomen. De bestelling van een opleiding en training kan ten laatste tot 14 dagen vóór de startdatum van uitvoering worden geannuleerd, zonder dat enige compensatie geëist kan worden. Indien de annulatie daarna nog gebeurt, zal er een compensatievergoeding betaald worden ten bedrage van de afgesproken prijzen in de overeenkomst en/of op deze website vermeldende prijzen, zie onder hoofding 'prijzen'.

    2. De dienstverlening betreft het uitvoeren van de opleidingen / trainingen gebeuren op de datum en het geplande tijdstip dat schriftelijk overeengekomen werd. De opleidingen van 'hulpverlener of bedrijfshulpverlener', alsook de bijscholingen ervan, worden uitgevoerd conform het KB. 15 december 2010. Het KB. is geïntegreerd in de 'codex over het welzijn op het werk' met name: boek I, titel 5, onder 'Eerste hulp'. 

    Alle opleidingen worden gebracht conform de regels van European Resuscitation Counsil (ERC) & Belgian Resuscitation Counsil (BRC). De klant kan op de website van de 'Federale Overheid Werk Arbeid en Sociaal overleg' (FOD waso) de lijst van de instellingen en werkgevers vinden, waar ons 'Opleidingscentrum PMG' vermeldt staat. 

    De officiële attesten worden afgeleverd nadat de deelnemers van de opleiding / training met goed gevolg, conform de wetgeving en regelgeving, hebben volbracht. 

    3. De opleiding tot hulpverlener gebeurt volgens het 'KB. 15 december 2010' en 'codex over het welzijn op het werk'. Het behoort tot de officiële opleidingen met wettelijke omkadering, bedoeld om de leek de functie toe te kennen van officiële hulpverlener. Bij deze opleiding is een evaluatie voorzien conform de wetgeving. Na het slagen van de deelnemer zal een diploma/certificaat en badge uitgereikt worden. Het diploma/certificaat is onbeperkt geldig, mits de deelnemer elk jaar een bijscholing van minimum 4u volgt in een instelling vermeld op de lijst van FOD Waso. Indien de deelnemer één jaar de 4u niet volgt moet de deelnemer het volgende jaar 8u volgen. Als de deelnemer binnen een termijn van 2 jaar geen bijscholingen of een onvoldoende aantal uren verworven heeft, zal deze niet meer aan de wettelijke voorwaarden voldoen en vervalt zijn functie als hulpverlener. De deelnemer zal dan de volledige basisopleiding opnieuw moeten volgen zoals vermeld in 'KB. 15 december 2010 en/of codex over het welzijn op het werk'. De opmaak en aflevering van een officieel diploma, de badges, alsook de attesten voor de bijscholingen, zullen geen bijkomende kosten met zich meebrengen. De badge, die de deelnemer ontvangt, is geldig voor een periode van 5 jaar en zal indien de deelnemer voldoende uren bijscholing gevolgd heeft automatisch hernieuwd worden. 

    Ons opleidingscentrum PMG zal de attesten en diploma's, uitgereikt door iedere instelling en vermeld op de lijst van FOD Waso aanvaarden. Een deelnemer die onze bijscholing gaat volgen en zijn basisopleiding bij een andere instelling heeft genoten, zal kopijen van zijn/haar diploma en attesten laten homologeren bij ons opleidingscentrum vóór hij/zij zal kunnen deelnemen aan de wettelijk voorziene opleidingen. 

    IV. BETALINGS- EN FACTUURVOOWAARDEN

    1. Indien de betalingsvoorwaarden niet werden vastgelegd tijdens het afsluiten van de overeenkomst, zal de klant de betalingsvoorwaarden zoals aangegeven op onze factuur aanvaarden. Behoudens uitdrukkelijke en schriftelijk vastgestelde andersluidende overeenkomst, zijn alle facturen volledig netto te betalen uiterlijk 14 dagen na factuurdatum. De factuur wordt opgemaakt met de gegevens van onze hoofdzetel 'PMG consulting commv.' BTW en/of KBO nr: BE 0567.980.530  Bruggeneindse Heibaan 7 te 2220 Heist-op-den-Berg. Om meer duidelijkheid te verschaffen naar onze klanten en het brede publiek, werd de gebruiksnaam 'Opleidingscentrum PMG' gebruikt zoals vermeld in de statuten van onze vennootschap.

    2. De klant kan geen enkel bezwaar laten gelden dat niet door ons werd erkend, teneinde uitstel van betaling te verkrijgen of gehele of gedeeltelijke vereffening van invorderbare facturen. 

    3. In geval van niet betaling van de factuur op de vervaldag, zal het bedrag ervan, van rechtswege en zonder aanmaning worden verhoogd met de bankintrest gelijk aan de intrestvoet van een met als minimum de discontovoet, van de Nationale Bank van België voor niet gedomicilieerde effecten. Alle kosten voor de incasso van een niet betaalde factuur zijn voor rekening van de klant. Daarenboven dient elk vervallen factuur die niet betaald is binnen de 8 dagen na ingebrekestelling (elke vorm van betalingsherinnering geldend als ingebrekestelling) te worden verhoogd met 10% ten titel van forfaitair en onverminderd strafbeding. 

    4. Onze facturen zijn contant betaalbaar op bankrekeningnummer BE62 7380 4229 5961 zonder korting behoudens andersluidende overeenkomst bij bestelling.

    5. Bij niet-betaling op de vervaldag is van rechtswege en zonder voorafgaande ingebrekestelling een intrest verschuldigd aan 1% per maand. Daarenboven zal bij gehele of gedeeltelijke niet-betaling van de schuld op de vervaldag, van rechtswege en zonder ingebrekestelling, een forfaitaire vergoeding verschuldigd zijn van 10% op het factuurbedrag, met een minimum van 50 EUR per factuur. Bij niet-naleving van één van de verplichtingen door de dienstverlener, is deze schadevergoeding t.o.v. de klant op dezelfde wijze verschuldigd.

    6. Elk bezwaar moet geschieden binnen de 8 dagen na factuurdatum. Het dient te gebeuren per aangetekend schrijven, en per email en moet gemotiveerd zijn. Bij gebrek aan bezwaar binnen de gestelde termijn, wordt de factuur geacht te zijn aanvaard.

    V. GELDIGHEIDSCLAUSULE

    De ongeldigheid, om welke reden ook, van een der bepalingen van deze algemene voorwaarden beïnvloeden de geldigheid van alle overige clausules niet. In geval van inconsistenties of onduidelijkheden is de inhoud alleen van deze versie bepalend.

    VI. GESCHILLEN

    Voor alle geschillen zijn enkel de rechtbank van gerechtelijk arrondissement van Antwerpen, afdeling Mechelen bevoegd.